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Atari Rom File Designer - Description - Edit and Modify Sector Window

Edit Sector Window:

INTRODUCTION

MENU

TOOLBAR BUTTONS

BOTTOM DIALOG

STATUS BAR

 

ARFD Edit  Sector Window Screenshot

 


Introduction: Information and Principle:
Introduction: Principe et informations:

The modification window is not directly link to the main application file in memory. It has its own sector buffer memory.
The modifications on the screen are shown in blue, but as long as there as still blue, there are not effective in memory. This allows the user to see where are the modifications and to cancel them easily.
As soon as the 'Save Modification' command process is launched, the modifications are written in memory, and then are shown in black. 'Undo bytes' or 'Reload sector' for data recovering is then not possible: the file must be reloaded from the PC (without making a file saving) to recover the previous data value.

La fenêtre de modification n'est pas directement liée au fichier en mémoire de la fenêtre principale, car elle possède son propre buffer mémoire.
Les modifications à l'écran sont montrées en bleu, et aussi longtemps qu'elles sont bleues, elles ne sont pas effectives dans la mémoire. Ce qui permet à l'utilisateur de les annuler facilement.
Dès qu'une commande de sauvegarde de modification est lancée, les modifications sont écrites en mémoire et le texte redevient noir. Les commandes d'annulation d'octet ou de secteur ne sont plus possibles. Le fichier devra être rechargé du PC (sans faire de sauvegarde de fichier) pour retrouver les précédentes valeurs.

[Top]


Command features description:
Description des commandes:

A. TOOLBAR BUTTONS:

  1. Reload Sector:
    Reload the sector from the memory.
    Recharge le fichier à partir de la mémoire.
  2. Restore Previous byte:
    Reload the previous value of the byte at the carret position.
    Recharge l'octet de la position du curseur en cours.
  3. Previous Sector:
    Load and display the previous sector.
    Charge et affiche le secteur précédent.
  4. Next Sector:
    Load and display the next sector.
    Charge et affiche le secteur suivant.
  5. Save Current Modification:
    Save the current modifications into the Rom file in memory.
    Enregistre les modifications en cours dans le fichier Rom en mémoire.
  6. Cancel Changes and Exit:
    Cancel any current modification
    and close the window.
    Annule toute modification en cours et ferme la fenêtre.
  7. Save Changes and Quit:
    Save the current modifications into the Rom file in memory and close the window.

    Enregistre les modifications en cours dans le fichier Rom en mémoire et quitte la fenêtre.

B. BOTTOM DIALOG:

  1. Modifications:
    Change the edited area and then the carret area:
    Hexadecimal or Text/ASCII.
    Permet de choisir la zone d'édition du secteur et donc la zone du curseur: Hexadecimal ou Text/ASCII.
  2. Text Edition:
    Selection of the edition mode: with data Remplacement or Insertion. Nota: insertion process is limited the the current sector only (for the moment).
    Permet de choisir le mode d'édition: avec Remplacement ou Insertion des données. Nota: l'insertion se limite au secteur seulement (pour le moment).
  3. Change Offset:
    Setting of the Byt# displayed value. This is only for display purpose and it makes nothing to the data in memory. Genarally, the first byte position is set to $00. This byte value can be set from $00 to $FF.
    A
    juste le paramètre affiché Byt# (Affichage seulement: n'intervient pas au niveau du placement des données dans la mémoire). Habituellement l'affichage du premier octet du secteur est à l'offset $00. La valeur de l'offset affichée peut être modifiée (octet de $00 à $FF).
  4. Memory Index:
    Setting of the <MmPos> displayed value. This is only for display purpose and it makes nothing to the data in memory. Genarally, the first byte position is shown at its memory position index. This byte value can be set from $0000 to $FFFFF.
    A
    juste le paramètre affiché <MmPos> (Affichage seulement: n'intervient pas au niveau du placement des données dans la mémoire). Habituellement l'affichage du premier octet du secteur est indiqué à sa position (offset) mémoire. La valeur de l'offset affichée peut être modifiée (valeur hexa de $00000 à $FFFFF).
  5. XOR Mask:
    Apply an XOR mask (1 byte length) to the current sector. Nota: the mask is applied at the whole sector and not to the current selection (for the moment).
    Applique un masque XOR de 1 octet au secteur. Nota: le masque s'applique à tout le secteur, quelque soit la sélection (pour le moment).
  6. Font used:
    Selection of the text char display font. choices are: Atari Font for an Atari char font, ASCII or PC OEM.
    Permet de choisir la police affichée pour les données caractères: Atari Font pour une police de caractères Atari, ASCII ou PC OEM.

C. STATUSBAR:

The information given by the status bar have no importance and may be ignored.

Les informations indiquées dans la barre de 'status' sont n'ont pas de réelle importance et peuvent être ignorées.

D. MENU:

 

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